شیوه نامه ها

نوشته شده توسط Super User. ارسال در شبکه برادران

«باسمه تعالی»

 

 

 

 

 

 

شیوه ­نامه پنجمین دوره جشنواره نمایشگاه­های دانش­ آموزی

«مدرسه انقلاب (ویژه پسران)»

«جهت بهره برداری شبکه پشتیبان (کادر و مربی)»

 

 

 

 

 

 

اتحادیه انجمن­های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور

سال­تحصیلی 961395


فهرست:

مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . .

اهداف برگزاری جشنواره . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

زمان­بندی جشنواره. . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

بخش مقدماتی جشنواره. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . .. . . . . . . . . .... .

محورها، موضوعات و ریز موضوعات جشنواره ( نمایشگاه). . . . . ................................... .. . . . . . .. . . . 

بخش ویژه نمایشگاه. . . . . ... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . .. . . . .. . ... . . . ......... .

رهنمودهای اجرایی و محتوایی. . . . . . . . . ... . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . .

جدول جوایز نمایشگاه­های برتر. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . .. .. . 

شرایط شرکت در مرحله داوری جشنواره   . . . . . . . . . . .. . . . . . .  . . . . . . . . . . . ...... . . .  . .. . . 


 

مقدمه:

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی):‌

«ماجرای انقلاب کبیر اسلامی در ایران که در آن به تعبیر امام خمینی عظیم، خون بر شمشیر پیروز شد و تشکیل نظام ماندگار و مقتدر و شجاع و پیش رونده ی جمهوری اسلامی و تأثیر آن در بیداری اسلامی امروز، نیز خود داستان مفصل و در خور بحث و تحقیقی است که یقیناً فصل مُشبَعی(مفصل و اشباع شده­ای) در تحلیل و تاریخ نگاری وضعیت کنونی دنیای اسلام را به خود اختصاص خواهد داد.»

امام خمینی (ره) :

ماباید بفهمیم چرا پیروز شدیم، این « چرا» را اگر فهمیدیم آن وقت باید کوشش کنیم که همان چیزی را که ما را پیروز کرده، حفظش کنیم.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) :

دهه فجر آنچنان باید برگزار شود که نمایشگر شکوه و عظمت حقیقی انقلاب باشد. 

 

جملات بالا بیانگر اهمیت، ضرورت و شکل پرداختن به واقعه ی عظیم قرن یعنی انقلاب اسلامی است. اگر به گذشته­ی انقلاب شکوهمند اسلامی خوب بنگریم می­بینیم که چگونه افکار و آرمان­های امام عزیزمان در ذهن و روح ملت آزاده ایران نقش بسته و در اعمال و رفتارشان نمود پیدا کرده است. تا آن­جا که هر جا پای امام و انقلاب در میان بیاید، انگیزشی درونی آن­ها را به حرکت و تکاپو وا می­دارد.

این انگیزش درونی دقیقاً محور اصلیِ تمام مباحث تربیتی بوده و اساس رشد انسان را در بر دارد. وقتی انسان، خودش چیزی را بخواهد، حتی راه بدست آوردنش را هم پیدا خواهد کرد. هر چه این انگیزه بیشتر و قوی­تر و فعال­تر باشد، دستیابی به مقصود هم بیشتر است.

یکی از راه­های درونی کردن افکار و آرمان­ها ، ایجاد فضای عمل مداوم و تجربه موارد نظری است. سهم­دهی به مخاطب در برنامه­ریزی و انجام فعالیت­های مرتبط با موضوع مدّنظر، همراه با ارائه محتوا و تحلیل، می­تواند مانند بسیاری از سنت­ها و فرهنگ­های درونی ما ، افکار مدنظر ما را تبدیل به ارزش­هایی انفکاک­ناپذیر در مخاطب ما کند. و این همان چیزی است که ما را بر آن داشت تا جشنواره دانش­آموزی «مدرسه انقلاب» را برنامه­ریزی کنیم.

 

تعریف نمایشگاه­های مدرسه انقلاب:

نمایشگاه­های دانش آموزی مدرسه انقلاب، به مجموعه فعالیت­هایی اطلاق می­شود که در آن، تعدادی گروه­های دانش آموزی شکل می­گیرد که هرکدام از این گروه­ها با انتخاب یکی از محورهای موضوعی مشخص شده، به مطالعه و تحقیق و همچنین تولید محصولات نمایشگاهی بر پایه ابتکارات دانش آموزی خواهند پرداخت و در نهایت هم با افتتاح نمایشگاه­ها، دانش آموزان به روایت­گری در باب موضوع غرفه خواهند پرداخت.

إن شاءالله «مدرسه انقلاب» جشنواره­ای دانش­آموزی خواهد بود که با همت دانش­آموزان عضو انجمن­های اسلامی و همراه­کردن سایر تشکل­ها، مدیران و مربیان پرورشی مدارس با هدف سهم­دهی کامل به برنامه­ریزی و حضور فعال دانش­آموزان به مرحله اجرا خواهد رسید. لازم است با توجه به سه راهبرد اصلیِ فعالیت­های فرهنگی، برنامه­ریزی نمود که عبارتند از :

1.       انگیزه بخشی و حساسیت آفرینی

2.       بصیرت آفرینی و معرفت بخشی

3.       رفتارسازی و تجربه آفرینی

 

به نظر می­رسد اجرای طرح، نهایتاً به تعمیق معارف انقلاب و ایجاد علاقه قلبی، انس و الفت دانش­آموزان با آرمان­های حضرت امام(ره)، ایجاد حساسیت برای حضوری متفاوت در دهه فجر خارج از تمام برنامه­های کلیشه­ای، ارائه معارف انقلاب در قالب­های جذاب برای دانش­آموزان و زمینه­سازی فعالیت­های علمی وفرهنگی خودجوش دانش­آموزی به صورت خلاق و پویا بینجامد.

فراموش نکنیم که هدف اصلی ما کسب رضایت حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد و این امور صرفاً به خاطر وظیفه ای است که هریک از ما در سنگر انجمن اسلامی بر دوش خود احساس می کنیم.

اهداف :

1-     ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل

2-     آشناسازی با شخصیت و آرمان حضرت امام خمینی(قدس سره) و رهبری معظم انقلاب (مدّ ظله العالی)

3-     تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان های ملی، جهانی،تمدنی انقلاب اسلامی

4-     تقویت بینش دانش­آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آن­ها به مبانی اسلام و انقلاب

5-     برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش آموزان درعرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری

6-     تحقق دو مأموریت تشکیلات یعنی  نیروسازی و جریان­سازی در سطح مدارس

7-     هم افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل های دانش آموزی

 

 

 

 

جدول زمان بندی جشنواره مدرسه انقلاب:

عنوان فعالیت

زمان­بندی

توضیحات

ارسال بخشنامه به استان­ها

آبان ماه

به همراه شیوه­نامه

راه اندازی سایت جشنواره و پشتیبانی محتوایی

نیمه اول آبان ماه

آدرس سایت جشنواره :www.madreseyeenghelab.com

تعاملات و ارتباطات

(استفاده از ظرفیت ادارات و نهادهای فرهنگی مرتبط)

از مهرماه تا بهمن ماه

مسئول اتحادیه استان وشهرستان- مربی و دانش آموز

اطلاع­رسانی و توجیه مسئولین انجمن ­اسلامی

مهر ماه

از طریق قرارگاه، پورتال اتحادیه، سایت مدرسه انقلاب و...

شروع عملیات در سطح قرارگاهی

از آبان ماه تا آذر ماه

جلسات ایده پردازی در برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب

جلسه هماهنگی برگزاری مدرسه انقلاب توسط مسئول انجمن‌های اسلامی بامدیر و معاون پرورشی مدرسه

10آذر تا 20 آذر

باحضور سایر تشکل‌های دانش آموزی

تعیین عناوین غرفه­ها، مسئول هر غرفه و آغاز مطالعه دانش­آموزان درباره موضوع غرفه و شروع تولید نمادها و محصولات مورد نیاز برای روایت­گری

20 آذر تا 11 بهمن

 

تبلیغات نمایشگاه

از1بهمن تا 11 بهمن

در سطح استان، شهرستان و مدرسه

ثبت­نام انجمن های متقاضی

از 20 دی حداکثر تا

22 بهمن

ثبت مدارس در سایت مدرسه انقلاب توسط مسئول قرارگاه و یا مسئول اتحادیه

 

افتتاحیه نمایشگاه­ها

12 بهمن

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر

مدت فعالیت نمایشگاه

22 ـ 12 بهمن

به همراه فعالیت­های جنبی

ارائه گزارش وتحویل مستندات به مربیان

حداکثر تا 15 اسفند

 

معرفی نمایشگاه برتر به اتحادیه استان

حداکثر تا 25 اسفند

انتخاب توسط مسئول اتحادیه شهرستان به همراه  ارسال گزارش و مستندات تمامی مدارس برگزار کننده نمایشگاه

معرفی نمایشگاه برتر استان به دبیرخانه

حداکثرتا 30 فروردین 96

انتخاب توسط اتحادیه استان و تحویل گزارش و مستندات کامل

      در صورت تأخیر در ارسال آثار هر روز 2 امتیاز از امتیاز نهایی هر مدرسه کسر می شود.

      لازم به ذکر است ارسال مستندات تمامی مدارس برگزار کننده به دبیرخانه الزامی است.

      ارسال صورتجلسه قرارگاهی به دبیرخانه الزامی است.

داوری و انتخاب نمایشگاه برتر ملی

تا 15 تیرماه

انتخاب توسط دبیرخانه

اعلام نتایج

نیمه دوم مرداد

از طریق پورتال اتحادیه و سایت جشنواره مدرسه انقلاب

تقدیر از برگزیدگان

شهریور 1396

همزمان با برگزیدگان انجمن برتر ملی درسال تحصیل 95-96

بخش های مقدماتی جشنواره:

1-   بخش قرارگاهی:

همانطور که مربّیان محترم مستحضرند، فعال­سازی انجمن اسلامی مدرسه و نقش آفرینی در برنامه های جریان ساز همچون مدرسه انقلاب نیاز به بسترهایی دارد که مهم ترین بستر تحقق این اهداف در قرارگاه می باشد که در ادامه توضیحاتی در این خصوص ذکر شده است.

2-    بخش مطالعاتی - تحقیقی:

در برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب بخش محتوایی، اصلی ترین بخش نمایشگاه بوده و پایه آن مطالعه و تحقیق در این زمینه می باشد. به همین منظور منابع امین در بحث انقلاب اسلامی در سایت جشنواره مدرسه انقلاب معرفی و محتوای آن بارگذاری می گردد.

3-   بخش تولید محصول:

از آنجا که نماینده محترم مقام معظم رهبری حجت الاسلام حاج علی اکبریزید عزهدر مراسم افتتاحیه نمایشگاههای مدرسه انقلاب ، نسبت به تولید محصولات و دست سازه های دانش آموزی و استخراج آنها از نمایشگاه مدرسه انقلاب، تأکید داشتند؛ شایسته است در سال جاری نمایشگاه های مدرسه انقلاب تبلور فعالیتهای جمعی و گروهی دانش آموزان و تولید دست سازه ها و محصولات خلاقانه ایشان باشد، تا در جلب توجه و انتقال مفاهیم و محتوای اصلی نمایشگاه تأثیر عمیق تری برجا بگذارد.

قابل ذکر است محصول محور بودن نمایشگاه ها، سهم مهمی در امتیازات شاخص محتوایی، خواهد داشت.

انتظار میرود مربیان محترم نسبت به توجیه دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند. گام اول در خلق آثار، فرآوری محتواهای مطالعه شده و خام می باشد.

Ø     جهت مشاهده نمونه های آثار و کسب راهنمایی های بیشتربه سایت نمایشگاه مدرسه انقلاب مراجعه فرمایید.

                                                                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محورها، موضوعات و ریزموضوعات نمایشگاه

دیروز ما :

1-     کارنامه سیاه پهلوی (بررسی و نمایش فساد اقتصادی،سیاسی ، وابستگی، سلطه پذیری دوران پهلوی ، مصادیق استکبار )

2-    الگوها و شخصیت های انقلابی (پرداختن به شخصیت ،زندگی نامه ، مبارزات ، آثار و اندیشه های : امام روح الله ، مقام معظم رهبری،شهید مطهری ، شهید بهشتی ،شهدای ترور و چهره ها ،شهدا و شخصیت های بومی موثر در انقلاب اسلامی  )

3-     آیینه ی شهر من در انقلاب (سوابق و اقدامات انقلابی مردم استان و نقش مردم و شهر خود در پیروزی انقلاب اسلامی)

4-     نقش دانش آموزان در انقلاب و پیشبرد اهداف آن (1- روشنگری 2- حضور در حرکت های انقلابی ضد رژیم پهلوی أعم از تکثیر و توزیع اعلامیه، تظاهرات، اعتصابات)

امروز ما :

1-    آفتابی از پس آفتاب (جایگاه ولایت فقیه و نقش رهبری در مدیریت انقلاب )

2-    دستاوردهای انقلاب اسلامی (علمی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی، معنوی(آزادی، بازیابی هویت و عزت، استقلال، روحیه اعتماد به نفس،شهادت طلبی))

3-    استکبار ستیزی (مصادیق استکبار، دشمن شناسی، شناخت عرصه های نفوذ دشمن و راه های مقابله با آن، خیزش های مردمی بیداری اسلامی،عرصه های درگیری با استکبار براساس بیانات امام خامنه ای در دیدار با اعضای  اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان)

4-   نقش دانش آموزان در امروز میهن اسلامی (1ـ پیشرفت علمی(حرکت بر اساس برنامه، استفاده حداکثری از زمان،منابع و امکانات)2ـ اعتماد و امید به آینده 3_رسالت تشکیلات دانش آموزی 4 ـ اقتصاد مقاومتی 5- مطالبات امام خامنه ای از دانش اموزان براساس دیدار بهار وصل 6_ سبک زندگی )

فردای ما :

1.     فروپاشی نظام سلطه (رهبرمعظم انقلاب در توصیه هایشان به جوانان فرمودند: "نظام سلطه را با تمام ابعاد و لایه‌هایش بشناسید و اهداف و راهبردهای واقعی آن را تحلیل كنید و برای رویارویی با آن، تمام ظرفیّتهای خودتان را به‌كار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید." مصداق کامل نظام سلطه در رژیم و دولت کنونی آمریکا تجسّم پیدا میکند؛ طبق وعده های الهی مبارزه با استکبار و نظام سلطه در آینده منجر به سرنگونی نظام سلطه خواهد شد و در این میان راه مجاهدان را ه حق آزموده خواهند شد.)

2.      حکومت و جامعه نمونه اسلامی (سیمای حکومت اسلامی در عصر ظهور تشکیل یک جامعه نمونه اسلامی و دولت اسلامی جهت ارائه یک الگوی موفق به سراسر مردم دنیا)

 

 

 

 

 

 

 

   بخش ویژه نمایشگاه:

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و نماینده معزز ایشان در اتحادیه انجمن­های اسلامی دانش آموزان، تشکیل گروه­های سرود دانش آموزی و اجرای سرود به عنوان بخشی از فعالیت­های مربوط به نمایشگاه  مدرسه انقلاب، بخش ویژه این دوره از جشنواره نمایشگاه­های دانش آموزی مدرسه انقلاب در نظر گرفته شده است.

لازم بذکر است که در پیوست شیوه نامه توضیحات تکمیلی این بخش ارائه خواهد شد .

 

رهنمودهای اجرایی و محتوایی

1-     آمادگی در قرارگاه؛ قرارگاه محلی است برای تقویت انگیزه و آگاهی در بینش ها و بارش فکری و هماهنگی های تشکیلاتی ؛

·         در این راستا اعضای قرارگاه می توانند با نظارت مربّی، شوراهای مختلفی همچون شورای فکری و محتوایی تشکیل داده و نسبت به تضارب آرای اعضاء و جمع آوری ایده ها به صورت فعال عمل نمایند و برای هر کدام از اقدامات خود صورتجلسه ای تهیه و حاصل جلسات را مستند کنند.

·         اعضای قرارگاه، از تجربه ها و نمایشگاه های سال های گذشته در جریان برنامه ریزی بهره برده و به طور مثال در جلسات قرارگاهی خود از مسئولان انجمن اسلامی که در سالهای قبل اقدام به برگزاری نمایشگاه نموده اند دعوت نمایند تا به جلسات قرارگاهی آمده و تجربه های خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

2-     مقدمات قبل از برگزاری نمایشگاه در مدرسه

در راستای تشکیل جلسات قرارگاهی ، مسئول انجمن اسلامی مدرسه اقدام به تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب نموده و دانش آموزان فعال و مسئولین سایر تشکلها را نسبت به مسئله توجیه می نماید. از جمله اقدامات انجام شده در این راستا :

·         پیش بینی کادر اجرایی و تنظیم برنامه ی شرح وظایف

·         تشکیل کادر اجرایی نمایشگاه

·         برگزاری جلسه با موضوع مدرسه انقلاب با هیئت مرکزی انجمن

·         تشکیل گروهی برای تولید محصول و یا فرآوری محصول از محتواهای جمع آوری شده

·         برگزاری جلسه با موضوع مدرسه انقلاب با کادر مدرسه(مدیریت و معاون پرورشی)

·         شناسایی دانش­آموزان مستعد و اقدام به تشکیل گروه­های مطالعاتی درباره موضوعات نمایشگاه (هریک از این دانش­آموزان می­توانند نتایج مطالعات خود را در غرفه مرتبط با این موضوع به مخاطبان ارائه دهند.)

·         تعیین نحوه و مدل برگزاری غرفه ها ( موقعیت سنجی فضای نمایشگاه و نحوه ی قرار گرفتن غرفه ها نسبت به یکدیگر)

·         انتخاب و آموزش راویان غرفه ها (در این راستا می توانید از تیم پشتیبانی دبیرخانه بهره مند شوید.)

·         استفاده از ظرفیتهای سایر تشکلها و والدین

3-     تبلیغات و اثر بخشی

·         تبلیغات درون غرفه ای ( کاتالوگ، استند، کارت معرفی و..)

·         تبلیغات خارج غرفه ای ( سالن و محوطه ی نمایشگاه ) ( استفاده از بلندگوی مدرسه، کتابچه، پوستر،تابلو و..)

·         تبلیغات خارج نمایشگاهی (مطبوعات، تلوزیون، اتوبوس و...)

·         تهیه دعوت نامه برای معلمان و والدین و مسئولین

·         اطلاع رسانی در صبحگاه ، بین نماز جماعت ظهر و عصر ،بردهای مدرسه و پخش تراکت  های کوچک بین دانش آموزان

·         دعوت ازمسئولین شهری یا استانی جهت بازدید از نمایشگاه

·         از نرم افزارهای "انجمن یار"، "محصولات تشکل"،"فریادانقلاب" و "ققنوس" می‌توانید استفاده کنید.

4-     مدل برگزاری

·         درست کردن غرفه با هرامکانی مانند استفاده از کلاسهای خالی و دیوار مدرسه به عنوان غرفه، استفاده از صندلیها برای درست کردن غرفه در سالن اجتماعات یا نمازخانه ، استفاده از طناب برای جداسازی غرفه ها یا اختصاص دیوار های راهروی مدرسه به عنوان یک غرفه و هرآنچه ابتکار شماست...

·         مسابقات ( فرهنگی، سر گرمی و ...) داخل و خارج از نمایشگاه

·         استفاده از هنر ( تشکیل گروه سرود، تئاتر و آثار هنری دانش آموزان)

·         گروه­های روزنامه­دیواری، نشریه ،کاریکاتور، نماهنگ و...

·         استفاده از فضای مجازی و راه اندازی سایت یا وبلاگ به نام نمایشگاه مدرسه انقلاب و ارائه گزارشات نمایشگاه، ایده های خلاقانه در برگزاری نمایشگاه، قرار دادن لینک سایت جشنواره مدرسه انقلاب و...

·         برگزاری حلقه علمی و معرفتی

·         همایش با موضوع انقلاب یا برپایی جشنهای پیروزی انقلاب

·         استفاده حداکثری از امکانات، زمان و مکان

5-     غرفه ای بودن و داشتن راوی غرفه

·         با تقسیم کار بین بچه های انجمن و مشخص شدن مسئولین غرفه ها لازم است که همه آنها  متناسب با غرفه خودمطالعات بیشتری داشته باشند تا بتوانند توضیحات کاملی به بازدید کنندگان ارائه دهند.( راوی غرفه باید یک فرد آگاه به محتوای غرفه انتخاب شود)

·         انتخاب نام غرفه ها خلاقانه و متناسب با فضای دانش آموزی باشد.

·         الصاق نام و نام خانوادگی راوی و عنوان غرفه ها

·         داشتن لباس و رنگ متحد الشکل در راویان غرفه ها

·         ظاهر مرتب و آراسته ی راویان غرفه ها

·         در غرفه ها به مساحت و ابعاد آن و تناسب با محتوا دقت کنید.( به طور مثال غرفه هایی که گفتگوی آزاد دارد باید فضای کافی داشته باشد و همچنین فضای رفت و آمد و تردد بازدید کنندگان در غرفه ها لحاظ شود)

·         تنظیم فاصله ی مناسب بین بازدیدکنندگان و نوشتار و صفحات نمایش

·         در غرفه ها به چیدمان محتوا و نور پردازی، رنگ پردازی، صداپردازی دقت کنید.( به طور مثال غرفه های بزرگ غالبا با رنگ های روشن و غرفه های کوچک با رنک بندی تیره تر دارای جلوه ی بهتری خواهند بود)

·         عرضه ی هدایای تبلیغاتی جذاب و دست سازه ی دانش آموزی حتی الامکان متناسب با محتوای غرفه ها

·         عرضه ی کارت معرفی انجمن اسلامی و سایت های امین مرتبط با محتوای غرفه

·         تهیه دفتری جهت ثبت نظرات بازدیدکنندگان و عرضه به سایر بازدیدکنندگان

·         دریکی ازغرفه ها می توانید گفتگوی آزاد راه اندازی کرده، درباره موضوعات مختلفی ازجمله:مقایسه انقلاب اسلامی با سایرانقلاب های جهان،مباحث علمی، درسی و... به مباحثه با دیگردانش آموزان بپردازید. دراین زمینه از دبیران مرتبط با مباحث مطرح شده دعوت کنید تا درگفتگوی شما شرکت کنند.

·         رعایت هماهنگی و تناسب بین غرفه ها و روند محتوای آنها ( اتصال بین محورهای دیروز، امروز و فردا مورد توجه قرار گیرد)

6-     نمایش فیلم های جشنواره مردمی فیلم عمار( فیلم‌های منتخب توسط دبیرخانه برای شما ارسال و یا در سایت مدرسه انقلاب بارگذاری خواهد شد.)

7-     معرفی کتاب با توجه به موضوعات غرفه ها

·         سعی کنید متناسب با موضوعات غرفه‌ها کتاب‌هایی در این زمینه معرفی کنید.در سایت www.booki.ir عضو شده و کتاب‌های مرتبط را جستجو و دانلود کنید.

·         سایت پرسمان(قسمت اندیشه سیاسی) کتاب‌های انقلاب اسلامی را معرفی و خلاصه بعضی از آن‌ها را قرارداده است. سایت سازمان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس www.poiict.org و www.ebratmuseum.ir (سایت موزه عبرت) و www.irdc.ir ( سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی) وwww.iranemoaser.com ( سایت بنیاد تاریخ پژوهی ایرن معاصر) کتاب هایی در زمینه انقلاب اسلامی معرفی نموده است که برای مطالعه بسیار سودمنداست.

·         پیشخوان ملی کتاباران و محصولات فرهنگی در طول سال آماده ارائه مشاوره تخصصی و نیز ارسال کتاب­ها و محصولات مفید برای دانش­آموزان می­باشد و در زمینه نمایشگاه­ها نیز حاضر به ارائه مشاوره تخصصی کتاب می­باشد. با این پیشخوان می­توانید از طریق پیامک به شماره 3000253355 و شماره تلفن 37831212- 025 یا 09195414463 تماس حاصل فرمایید.

·         برای آشنایی با منابع امین به سایت جشنواره نمایشگاه های مدرسه انقلاب هم میتوانید مراجعه نمایید.

8-     مستند سازی و گزارش کار نمایشگاه

·         اگر می خواهید در آینده از تجربه های به دست آمده در برپایی نمایشگاه انقلاب استفاده کنید و از طرفی ما را نیز در مراحل ارزیابی مخصوصا مرحله ملی کمک نمایید تا زحماتتان نادیده گرفته نشود، این امر نیازمند تهیه یک گزارش کامل از همه زوایای نمایشگاه می باشد. پس از همان ابتدا پیشنهاد می کنیم یک نفر را به عنوان مسئول این کار انتخاب کنید وبعد از توجیه او لوازم مورد نیازش را تأمین نمایید تا بتوانید حتی کوچکترین کار را هم مستند نمایید ضمن اینکه این گزارش مستند در مسابقه هم تأثیر زیادی دارد زیرا هرکاری که مستند نباشد به آن امتیازی تعلق نمی گیرد حتی اگر بهترین باشد.

·         می­توان گروه­هایی برای تهیه گزارش کار از فعالیتهای انجام شده در نمایشگاه  مانند ساخت یک کلیپ زیبا از غرفه ها و مصاحبه با مسئولین غرفه ها انتخاب کرد یا اینکه برای هر غرفه یک پاور پوینت نمایشی قابل ارائه تولید کرد همچنین می توان یک آلبوم عکس زیبا از زوایای مختلف نمایشگاه و یا یک نرم افزار و  ...از محتوای نمایشگاه تولید کرد.

·         جهت ثبت مستندات نمایشگاهی که برگزار نموده اید ، فرم ثبت گزارشی برای شما عزیزان تهیه شده است که به پیوست شیوه نامه آمده است. لطفا پس از پایان نمایشگاه آن را با دقت و با خطی زیبا ( اگر تایپ شود بهتر است ) تکمیل نمایید و به همراه سایر مستنداتی که شما تهیه نموده اید به مسئولان مربوطه تحویل دهید تا به دبیرخانه ( در صورت برتر شدن ) ارسال نمایند.

9-     تکمیل فرم نظر سنجی

·         شناخت نقاط قوت و ضعف هر کار با استفاده از نظر مخاطبان ، بهتر امکان پذیر است .حتما از این فرصت استفاده کنید و ضمن اینکه نظرات خودتان را راجع به برپایی این نمایشگاه ها در فرم ثبت گزارش تکمیل می فرمایید ، از بازدید کنندگان نمایشگاه خود نیز  بخواهید تا نظراتشان را ( در قالب فرمی که در فرم ثبت گزارش آمده است)  ثبت نمایند تا از مطالب مفید و سازنده در جشنواره های بعدی استفاده کنیم.

 

تذکر مهم :

    اگر با اتمام فرآیند داوری، تیم­هایی که در دوره گذشته حائز رتبه برتر شده اند در این دوره هم به عنوان تیم برتر انتخاب شوند، از جدول رتبه بندی جشنواره حذف می­شوند اما مورد تقدیر ویژه قرار گرفته و «جایزه ویژه استمرار در موفقیت» را هم کسب خواهند نمود.

    اگر با اتمام فرآیند داوری، تیمی از دبیرخانه، حائز رتبه برتر شناخته شود، این تیم به همراه تیمِ بعدی، به صورت مشترک به عنوان حائزین رتبه مذکور معرفی شده و به هر دو گروه نیز جایزه اعطا شده و مورد تقدیر خواهند گرفت.

    قابل ذکر است پیشنهادات محتوایی و منابع امین جهت استفاده و مطالعه ی شما عزیزان در سایت مدرسه به نشانی www.madreseyeenghelab.com انقلاب بارگذاری خواهد شد پیشنهاد میشود حتما به این سایت مراجعه کنید.

    پیشنهادات اجرایی الزام آور نیست و تنها به عنوان پیشنهاد و به نوعی آماده سازی ذهنی شما و تجربه های سابق میباشند که طرح شده است و ملاک اصلی برای ما خلاقیت و ابتکار شما در ارائه ی محتوا می باشد.


 

    اِعمال نمره منفی :

دانش آموزان محترم توجه داشته باشند که وجود نکات ذیل در بخش های مختلف نمایشگاه موجب کسر امتیاز از نمایشگاه مذکور خواهد شد :

1-     پرداختن صرف به فساد اخلاقی دوران پهلوی در سرفصل موضوعی کارنامه سیاه پهلوی

2-     عدم مستندسازی درست از قبیل پراکندگی مستندات تکرار بیش از حد مستندات، دسته بندی نامنظم، مبهم بودن

3-     عدم تطابق توضیحات ثبت شده در دفترچه با مستندات ارائه شده به دبیرخانه

4-     اجرای نمایشگاه توسط مربی و یا مسئولین اتحادیه شهرستان یا استان

5-     استفاده افراطی از پوستر و محتوای آماده و تقلیدی، استفاده از منابع مطالعاتی نامعتبر

6-     عدم توجه به شاخص های شکلی و محتوایی توأم، یعنی فقط پرداختن به شکل بدون محتوا یا پرداختن به محتوا بدون شکل نمره منفی خواهد داشت

7-     امتیاز دهی غیر واقعی استان­ها در مرحله استانی

ارزیابی

شاخص

امتیاز کلی

توضیحات

بخش مقدماتی

35

ریز امتیازات و فرایند داوری در سایت بارگذاری میشود و میتوانید دریافت کنید.

مدل برگزاری

180

محتوا

240

جمع کل

455

 

       

 

جوایز نمایشگاه برتر

نمایشگاه برتر

تندیس ویژه مدرسه انقلاب + لوح یادبود

هدیه مسئول انجمن 000/500/1 ریال و اعضای هیئت مرکزی 000/000/2

مسئول انجمن اسلامی و

دو نفر هیئت مرکزی

لوح یادبود + هدیه به مبلغ 000/500/1 ریال

مدیر مدرسه

لوح یادبود + هدیه به مبلغ 000/500/1 ریال

معاون پرورشی مدرسه

لوح یادبود + هدیه به مبلغ 000/500/1 ریال

مسئول قرارگاه

نمایشگاه شایسته تقدیر

لوح یادبود + هدیه فرهنگی

مسئول انجمن اسلامی

·         در سطح ملّی در هرجنسیت 2 نمایشگاه از مراکز استانها  و 2 نمایشگاه از شهرستانهای استانها به عنوان نمایشگاه برتر انتخاب و معرفی می شوند.

جوایز بخش ویژه (گروه سرود)

گروه سرود برتر

تندیس ویژه مدرسه انقلاب + لوح یادبود

+ 000/000/25 ریال جهت تقدیر از همه اعضاء گروه سرود

گروه سرود

·         در سطح ملی، در هرجنسیت یک گروه سرود به عنوان رتبه برتر در بخش ویژه انتخاب و معرفی میشوند.


 

استان شایسته تقدیر در نمایشگاه

بهترین پشتیبانی (ستاد استان)

مسئول استان و معاونت ها

تندیس جشنواره + هدیه فرهنگی

 

·         منظور از بهترین پشتیبانی ، کمیت و کیفیت برگزاری نمایشگاه ها در سطح استان می باشد، به نحوی که در این ارزیابی، استانی که بیشترین تعداد نمایشگاه دانش آموزی را به ثبت برساند و همچنین بهترین پشتیبانی محتوایی و کیفی را از این نمایشگاه­ها داشته باشد، شایسته تقدیر خواهد بود..


شرایط ورود به مرحله داوری و ارزیابی جشنواره

 

 

 

     ثبت نام در سایت جشنواره مدرسه انقلاب به آدرس www.madreseyeenghelab.com توسط مسئول قرارگاه حداکثر تا تاریخ 22/11/95

توجه کنید افرادی که در جشنواره ثبت نام ننموده اند و نمایشگاه برگزار کرده اند در مرحله داوری ترتیب اثر داده نخواهند شد اما اگر به عنوان انجمن برتر شناخته شوند ارائه مستندات آنها به دبیرخانه الزامی است.

     به جهت ارزیابی تمام نمایشگاه های برگزار شده در سطح کشور و همچنین تاثیر برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در جشنواره انجمن برتر، ارسال تمام مستندات نمایشگاه های برگزار شده به دبیرخانه الزامی است.

     تحویل موارد ذیل به مسئول قرارگاه یا مسئول اتحادیه شهرستان:

1-     گزارش برگزاری نمایشگاه به صورت مستند در قالب نماهنگ 5 تا 7 دقیقه ای به مسئول قرارگاه ( به نماهنگ های بیشتر از زمان مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد). این بخش اختیاری است.

2-     گزارش فعالیت ها و غرفه ها به همراه تمامی مستندات اعم از فیلم، صوت، عکس و سایر محصولات و تولیدات و...

3-      فرم ثبت گزارش مدرسه انقلاب حداکثر تا مورخه 15/12/95 ( سعی شود آن را تایپ نموده یا با خط خوانا و زیبا نوشته و به مربی قرار گاه یا مسئول اتحادیه شهرستان تحویل داده شود)

4-     فرم تکمیل شده نقاط قوت و ضعف نمایشگاه همچنین فرم های تکمیل شده نظر سنجی بازدیدکنندگان از نمایشگاه توسط مسئول انجمن

     تکمیل و ارسال صورتجلسه قرارگاهی توسط مسئول قرارگاه

 

توجه ! توجه !

1-     مستندات ارائه شده در صورتی که نتواند آنچه در نمایشگاه اتفاق افتاده است را به وضوح ارائه دهند (مثل ناخوانا بودن فرم ثبت گزارشات، عدم تصویربرداری درست از محتوا و مدل برگزاری نمایشگاه، مشخص نبودن موضوعات نمایشگاه و ...) در مرحله داوری ترتیب اثر داده نخواهند شد در نتیجه نسبت به هر موضوع و ریز موضوعی که ابهام وجود داشته باشد، امتیاز آن صفر محاسبه خواهد شد و همچنین در صورت عدم تطابق مستندات با دفترچه امتیاز منفی نیز لحاظ خواهد شد .

2-     جهت پشتیبانی از نمایشگاه­های دانش آموزی، سایت جشنواره مدرسه انقلاب به آدرس www.madreseyeenghelab.com در بخش های مختلفی راه اندازی شده است، پیشنهاد می­کنیم حتماً به این سایت مراجعه کنید.

3-     تشکیل تیم پشتیبانی از نمایشگاه­های دانش آموزی نیز در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است که برنامه زمانبندی آن از طریق سایت مدرسه انقلاب در اختیار شما قرار خواهد گرفت

 

موفق و پیروز باشید

یادداشت ها

 مطالبه گری از کلید های توسعه امروز است

صبح روز شنبه وقتی به محل کار خود رفتم و طبق معمول همه همکاران سر میز صبحانه جمع بودیم، از نماز جمعه دیروز تهران صحبت شد. شاید چون امام جمعه موقت تهران نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه ما بودند، آنقدر صحبت گل نمی کرد.

حاج آقای حاج علی اکبری عزیز قطعا امروز صبح خیلی از جاهایی که حتی کوچکترین وابستگی به شخصیت حقوقی حضرتعالی نداشته از شما گفتند و گل گفتند.

از خرق عادت شما در نماز جمعه پایتخت، از سنت شکنی که مردم به شدت استقبال کردند.

اصلا دوست ندارم بنویسم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، به همان میزان صمیمیتی که حضرتعالی با مردم شریف تهران در نماز جمعه اخیر ابراز کردید، قلم میزنم.

خطبه های روز گذشته را به دقت مطالعه کردم،اولا بسیار خرسندیم که نماز جمعه ما همانطور که باید مردمی می بود، دیروز بیشتر از هر زمان دیگری مردم محور بود و شما دوشادوش مردمی حرکت کردید که سال ها است در سرما و گرمای انقلاب چه جان فشانی ها که نکره اند. حاج آقای علی اکبری کیف کردم زمانی که سلفی شما را با مردم دیدم، با تمام وجود لذت بردم که این نوع نگاه را که نگاهی اساسا اسلامی و اصولا انقلابی است را مشاهده کردم.نکته ای که در نماز جمعه دیروز بسیار قابل تامل بود، و میتواند الگویی قوی برای مسئولین ما باشد، آنجایی است که حضرتعالی تشکر ویژه ای از منتقدین خود داشته اید و این حضرات را دعوت به نقد های مشفقانه بعدی نمودید.

این دعوت به مطالبه گری بی شک و همانطور که بارها و بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است از راه کار های توسعه در جوامع امروز است، و این که نگاه حضرتعالی به منتقدین خود این چنین است بسیار ارزشمند است.

همانطور که پیش تر از مسئولین ما در پیام تبریکشان از دلگرمی در انتخاب شما صحبت کرده بودند، حقیر هم با قلم که امروز اسلحه ما در در جبهه فرهنگی است، اعلام می کنم که حاج آقای حاج علی اکبری دلگرمیم به حضورتان و ایمان داریم به اصولتان.

روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کردستان

انجمن اسلامی عضو می پذیرد

 

 

 

درباره ی اتحادیه

joomiاتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان با هدف ايجاد وحدت و هماهنگي بين انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان كشور و به منظور حراست از دستاوردهاي انقلاب و تحقق ارزشهاي اسلام و آرمانهاي انقلاب اسلامي و جهت بخشيدن به فعاليتهاي صنفي دانش‌آموزان مسلمان و متعهد، در سال 1358 با حمايتهاي معنوي و مادي حضرت امام خميني (ره) تأسيس و طي ساليان متمادي در زمينة تربيت نيروهاي مخلص دانش آموزي و حضور آنها در صحنه‌هاي انقلاب اقدام نموده است.